خادمین رقیه بنت الحسین  .:: www. HR3 .iR ::.

خادمین رقیه بنت الحسین .:: www. HR3 .iR ::.

خادمین رقیه بنت الحسین .:: www. HR3 .iR ::.

سالروز ولادت حضرت امام علی النقی (ع) الهادی

اندازه فونت :
2020/08/04

پانزدهم ذی الحجه سالروز ولادت امام دهم شیعیان جهان حضرت امام علی النقی (ع) الهادی است.

۱۵ذی الحجه سالروز میلاد اسوه ۱۵ ذی الحجه سالروز ولادت امام هادی (ع)شکیبایی، تندیس تقوا و پارسایی، الهام بخش اخلاص و معرفت حضرت امام علی النقی (ع) است.
حضرت امام علی النقی(ع) پیشوای دهم شیعیان و دوازدهمین نور از انوار عصمت و طهارت،در نیمه ذی الحجه سال ۲۱۲ در حوالی مدینه منوره نور وجودش جهان را غرق در سرور کرد.
پدر بزرگوارش حضرت امام جواد(ع) و مادرش بانویی بزرگوار و با تقوابه نام «سمانه مغربیه» است که امام هادی (ع) در وصف او می فرماید”مادرم حق مرا می شناسد، او از اهل بهشت است، شیطان سرکش به او نزدیک نمی شود و خداوند حافظ و نگهبان اوست”.
آن امام بزرگوار در هشت سالگی، با شهادت جانسوز پدر بزرگوارش امام جواد علیه السلام، ردای امامت ۱۵ ذی الحجه سالروز ولادت امام هادی (ع)را به دوش گرفت و چون پدر و اجداد پاک و مطهرش به هدایتگری پرداخت.
از امام هادی علیه السلام چندین دعا و زیارت نامه برجای مانده است که از مشهورترین آنها زیارت جامعه کبیره است، این زیارت دارای سند صحیح بوده و از نظر بلاغت نیز در بالاترین درجه قرار دارد، شروح متعددی به فارسی و عربی بر این زیارت نوشته شده است، زیارت جامعه کبیره متضمن مفاهیمی بسیار عالی و مطالبی بدیع است.

روابط عمومی گروه خادمین رقیه (س) بنت الحسین (ع) ایام ولادت حضرت امام علی النقی (ع) هادی دل ها را بر تمام شیعیان جهان تبریک  و تهنیت عرض می نماید.

با ما در صفحات مجازی همراه باشید …

#گروه_خادمین_رقیه_بنت_الحسین